«

پنج عادت معجزه آسا که به شما کمک می کند چربی سوزی موثرتری داشته باشید

»
اکسپوزد ساب | Exposedsub در ستاد ساماندهي پايگاه هاي کل کشور ثبت مي باشد و مطابق قوانين اين مرکز عمل مي کند.
سريال قورباغه
تبليغات

پنج عادت معجزه آسا که به شما کمک می کند چربی سوزی موثرتری داشته باشید

در سال های اخیر ، کاهش وزن از طریق روش های ناپایدار به طور گسترده ای محبوب شده است ، اما واقعاً نباید اینگونه باشد.

اگر می خواهید برای بهبود وضعیت کلی سلامتی یا رسیدن به اهداف تناسب اندام خود وزن کم کنید ، مشکلی در این کار وجود ندارد ، به شرطی که رویکرد سالمی داشته باشید.

مسئله این است که ، وقتی فقط جلو پاتون رو نگاه کنید غالباً تصویر بزرگتر را از دست می دهید. رژیم های غذایی محدودکننده که فشار زیادی به سیستم گوارشتون وارد می کنند، محصولات فانتزی لاغری و استفاده از ورزش به عنوان تنبیه ، تله های رایجی است که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن در آن گرفتار می شوند و روش های سالم و پایداری نیستند.

به نظر من اول باید طرز فکرمون رو عوض کنیم مثلا اول از همه تغییراتی را برای سلامتی و تناسب اندام ایجاد کنیم و فقط هدفمون کاهش وزن نباشد و به دنبال احساس انرژی بیشتری داشتن بریم بدنمان را با غذاهای طبیعی تغذیه کنیم و به روشی ورزش کنیم که هر روز لذت ببریم وهدفمون ایجاد عادت های سالم و پایداری باشه که به مدت طولانی درما بماند.

تحقیقات نشان می دهد که پنج عادت زیر می تواند به شما کمک کند چربی سوزی مثر داشته باشید و مهمترازهمه،آنها سالم وپایدارهستند و لطفا بیخیال رژیم های محدود کننده بشید و در عوض بر روی دستیابی به تعادل تمرکز کنید.

  • ترکیب کردن دو تمرین هوازی و تمرین قدرتی ... چجوری ؟

https://rozup.ir/view/3348487/114.jpg

اگرچه هر دو تمرین هوازی و تمرین قدرتی به تنهایی فواید خارق العاده ای دارند ، اما جفت شدن این دو با هم به شما کمک می کند تا واقعاً افزایش تناسب اندام را به حداکثر برسانید. من این تعادل را با 30 دقیقه دویدن 6–7 بار در هفته و همچنین یک جلسه وزنه برداری 2-3 بار در هفته انجام می دهم.

همچنین بعضی تحقیقات نشون میده که 12 هفته تمرین قدرتی همراه با ورزش هوازی در کاهش چربی بدن و چربی شکم موثرتر از ورزش هوازی بود.

مثلا تحقیقات نشون داده تمرینات قدرتی باعث کاهش چربی احشایی (نوعی چربی خطرناک که اندام های داخل شکم را احاطه می کند) در 78 فرد مبتلا به سندرم متابولیک(مجموعه‌ای از شرایط است که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد) شد.

 

  • چربی احشایی شکم :

نوعی چربی است که در محوطه شکمی تشکیل می شود و تصور بر آن است که به دلیل نزدیکی اش به اندام های حیاتی بدن، خطرناک ترین نوع چربی در بدن می باشد؛ انواع و اقسام چربی ها در بدن وجود دارد، مانند چربی زیرپوستی که معمولاً به آسانی دیده می شود. اما چربی احشایی توانایی آسیب و ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی اندام های مجاور و در نتیجه ایجاد التهاب فراگیر را دارد. این چربی مانند هر ماده دیگری در بدن، بر اساس نوع عادات غذایی افراد تشکیل می شود؛ علی الخصوص اگر رژیم آن فرد سرشار از کربوهیدرات های ساده و شکرها باشد که سبب افزایش ناگهانی سطح هورمون انسولین می شود. اگر قند خون فرد به میزان بیش از حد بالا برود، بدن آن را به صورت چربی ذخیره می کند و همین منجر به اضافه وزن می گردد. اگر شخصی شکم برآمده ای دارد یا اینکه به نظر می رسد در ناحیه شکمش اضافه وزن دارد، احتمالاً مقادیر زیادی از چربی احشایی شکم را با خود حمل می کند.

  • خب مورد بعدی که خیلی هم مهمه اینه که به طور مداوم پروتئین کافی بخورید چرا...؟

https://rozup.ir/view/3348488/VugFN9dpvNShDzebYgApy7-768-80.jpg

چونکه پروتئین در مورد چربی سوزی و عضله سازی فوق العاده مهم است و یک عامل مغذی ضروری است که به ماهیچه های شما کمک می کند تا ترمیم و رشد کنند. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که خوردن بیشتر پروتئین با کیفیت بالا با کاهش خطر چربی شکم همراه است.

اگرچه دریافت پروتئین کافی شاید در ابتدا سخت به نظر می رسد ، اما در واقع کار چندان دشواری نیست. پروتئین در بسیاری از غذاها پنهان است که حتی ممکن است انتظار نداشته باشید مانند آجیل ، دانه ها ، عدس ، لوبیا ، سبزیجات و غیره ...

 

 

  • مورد سوم  بعدی سعی کنید مصرف موارد زیر را به حداقل برسانید

https://rozup.ir/view/3348484/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4%20%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%20%D9%85%D9%88%D8%AA%D8%AF%D9%87.jpg

 اگر می خواهید به طورموثر چربی بسوزانید ، باید مصرف دو ماده اساسی  قند فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده را به حداقل برسانید.

  •  غذاهای فوق فرآوری شده یا با فرآوری بالا چیست؟

به گفته محققان، تعریف غذاهای فوق فرآوری شده شامل محصولات غذایی است که بیش تر یا به طور کامل از قند، روغن و چربی و از سایر مواد مانند روغن های هیدروژنه، نشاسته های اصلاح شده و پروتئین های جدا شده که معمولا در مصارف آشپزی استفاده نمی شوند ساخته می شوند. با توجه به تعریف، غذاهای فوق فرآوری شده شامل محصولات دیگری نیز می شود که تحت عمل هیدروژناسیون، هیدرولیز، اکستروژن، قالب سازی، تغییر شکل و فرآوری با استفاده از سرخ کردن قرار گرفته اند.

شرکت های فرآوری مواد غذایی اغلب موادی را اضافه می کنند تا طعم و بافت محصولات خود را تغییر دهند. آن ها همچنین ممکن است از مواد افزودنی برای تقویت ارزش غذایی استفاده کنند یا از مواد نگهدارنده نیز استفاده کنند تا غذاها برای مدت طولانی تر حفظ شوند

توجه داشته باشید که شما نباید آنها را کاملا قطع کنید. چون یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند همه غذاهای مورد علاقه شما را در حد متوسط شامل شود. مطالعات متعدد نشان داده است که قند اضافی ، بیشتر به دلیل مقادیر زیاد فروکتوز ، می تواند منجر به تجمع چربی در اطراف شکم و کبد شود.

 هرچند میشه از شکر فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده به عنوان غذاهای گاه به گاه برای مکمل رژیم غذایی غلیظ وگان استفاده کرد. اماهمیشه باید به خاطر بسپاریم که یک رژیم غذایی متعادل باید شامل بسیاری از مواد اولیه گیاهی با حداقل فرآوری باشد.

 

  • مورد چهارم : از خوابتون نزنید

https://rozup.ir/view/3348483/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA.jpg

بسیاری از افراد قادر به درک تأثیرات مهم خواب بر سلامت بدن نیستند. این فقط روزانه بر سطح انرژی شما تأثیر نمی گذارد.

در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که از 68183 زن که عادت خواب آنها به مدت 16 سال دنبال می شد ، کسانی که بیش از هفت ساعت می خوابیدند نسبت به کسانی که 5 ساعت یا کمتر می خوابند احتمال افزایش وزن کمتری  دارند وتازه اینکه تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می تواند باعث تغییر در هورمون های گرسنگی ، از جمله افزایش اشتها شود. بنابراین، رعایت حد کافی در خواب قطعه گمشده دیگری از معما است که به سلامتی و تناسب اندام کمک می کند.

 

  •  در اخر سعی کنید از این غذا ها زیاد بخورید ...

https://rozup.ir/view/3348485/%D8%A7%D8%B2%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A7%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AF.jpg

یکی دیگر از عادت های اصلی که به شما کمک می کند چربی سوزی موثرتری داشته باشید ، خوردن غذاهای طبیعی و سرشار از فیبر است. این شامل طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات است.

مصرف میوه ها و سبزیجات فراوان نه تنها به شما کمک می کند تا با ریز مغذی های کلیدی بدن خود را تغذیه کنید ، بلکه به شما در تأمین مقدار مورد نیاز فیبر در بدن کمک می کند. مطالعات ، مانند این یکی از 1114 بزرگسال  نشان داده است که:

به ازای هر 10 گرم افزایش فیبر محلول در روز ، شرکت کنندگان 3.7٪ از چربی شکم خود را طی یک دوره پنج ساله از دست دادند ، حتی بدون هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی یا ورزش ...

  • ریز مغذی ها کدامند؟

 ریز مغذی ها را ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می دهند و همچنین مواد شیمیایی که در گیاهان پیدا می شوند. همه ما به دریافت ریز مغذی ها نیاز داریم چون بدن انسان بسیاری از آنها را نمی تواند تولید کند. ورزشکاران و بدنسازان معمولا اهمیت بسیاری به درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها) در رژیم خود می دهند اما شاید گاهی ریز مغذی ها را کمتر مصرف کنند. به عنوان یک ورزشکار اگر می خواهید عملکرد و سلامتتان در حد قابل قبولی باقی بماند باید برنامه ویژه ای برای دریافت ریز مغذی ها نیز داشته باشید.

از آنجا که بسیاری از افراد در حال حاضر میزان لازم فیبر روزانه را دریافت نمی کنند ، تأکید بر دریافت مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی از طریق منابع طبیعی ، مانند میوه ها و سبزیجات تازه ، ضرری نخواهد داشت.

و حرف آخر این که ...

چربی سوزی نیازی به رژیم محدود یا محصولات گران قیمت لاغری ندارد. این امر مستلزم شکل گیری عادات کلیدی است که درازمدت ادامه داشته باشند. اگر هدف شما چربی سوزی وعضله سازی است ، مهم این است که هوشمندانه کار کنید ، نه سخت تر.

پيشنهادي

                                                                 
                           
                               

ديدگاه هاي ارسال شده است

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]